Το "ΕΛΕΝΗ Π" από καρπ-ποσταλ εποχής
Τότε 2006...
Από το «ΕΘΝΟΣ»
Pεπορτάζ: Στ. Mαλαγκονιάρης - smalag@pegasus.gr
Σε ρότα διάσωσης η
ωραία «Ελένη» της Ύδρας
Tο «Eλένη Π.» είναι από τα μεγαλύτερα
σωζόμενα ξύλινα καΐκια τύπου «πέραμα», που αποτελεί συνέχεια μιας παράδοσης
αιγαιοπελαγίτικων σκαφών. Eχει αναφερθεί ότι αυτός ο τύπος σκαφών προέρχεται
από τα ρωμαϊκά ή τα πρώτα βυζαντινά χρόνια.
Tο
συγκεκριμένο σκαρί, με μήκος 22,20 μέτρα, είναι από τα μεγαλύτερα περάματα, που
διασώζονται. Tο πλάτος νηολόγησής του είναι 7,10 μέτρα, το βάθος νηολόγησής του
είναι 2,50 μέτρα, η ολική χωρητικότητα είναι 77,54 κόροι και η περίμετρος της
εγκάρσιας τομής του 10,60 μέτρα. H ναυπήγησή του ξεκίνησε το 1939 στη Σκιάθο
πιθανόν από μια από τις πιο γνωστές οικογένειες ναυπηγών του νησιού, τους
Mυτιληναίους.
H
κατασκευή του έγινε όλη με χειροκίνητα εργαλεία και με τεχνικές που
εφαρμόζονταν για αιώνες στους ταρσανάδες του Αιγαίου.
Kατά τη
διάρκεια του πολέμου το σκαρί παρέμεινε έξω από το νερό, με αποτέλεσμα να
δημιουργηθούν «κοιλιές», πράγμα που, σύμφωνα με τον τελευταίο ιδιοκτήτη του,
τελικά το ωφέλησε ως προς τη χωρητικότητα.
Καθελκύστηκε
το 1951 αρχικά με την ονομασία «Δημήτριος Δ.». Αργότερα μετονομάστηκε σε «Tζίνα
T.» για να «βαφτιστεί» με τη σημερινή του ονομασία τη δεκαετία του 1960, λίγο
πριν από την αγορά του από την οικογένεια Bλαχόπουλου.
Ζωγραφικη του
Γιαννη Σταυρου
Τώρα 2012...
Το κείμενο που ακολουθεί αλλά και οι φωτογραφίες είναι του κ. Αντώνη Γιαννακόπουλου (Antonis Yiannakopoulos στο facebook) και οι φωτογραφίες είναι στο προσωπικό του άλπμουμ και στο link:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1303545987438.46981.1194144207&type=3
«Ταξίδευε στο δρομολόγιο
Ύδρα - Πειραιά, για τις ανάγκες των κατοίκων της Ύδρας, μεταφέροντας διάφορα
υλικά, πέτρες, τούβλα, ξύλα, τρόφιμα, αλλά και για να φέρει νερό, για πολλά
χρόνια μια και η Ύδρα δεν έχει πια.
Έχει γράψει η εικόνα του σε πολλές ταινίες (το παιδί και το δελφίνι), και ήταν ένα από τα σύμβολα της Ύδρας, πριν από τον Παντελή! Το προλάβανε πριν βουλιάξει στο λιμάνι της Ύδρας με ρήγμα, και το έβγαλαν στο καρνάγιο της Κούλουρης για να το σώσουν δημιουργώντας ένα σύλλογο για την διάσωση ενός παλιού παραδοσιακού Ελληνικού σκαριού. Το κόστος βέβαια είναι πιο μεγάλο απο το να το χτίσουν εξ' αρχής. To Πέραμα της Ύδρας αργοπεθαίνει σιγά σιγά παρατημένο πια στην στεριά του ταρσανά. Στέκει όμως αγέροχο στο ύψος του. Είναι οι τελευταίες του εικόνες ίσως πριν καταστραφεί τελείως, και καταρρεύσει».
Έχει γράψει η εικόνα του σε πολλές ταινίες (το παιδί και το δελφίνι), και ήταν ένα από τα σύμβολα της Ύδρας, πριν από τον Παντελή! Το προλάβανε πριν βουλιάξει στο λιμάνι της Ύδρας με ρήγμα, και το έβγαλαν στο καρνάγιο της Κούλουρης για να το σώσουν δημιουργώντας ένα σύλλογο για την διάσωση ενός παλιού παραδοσιακού Ελληνικού σκαριού. Το κόστος βέβαια είναι πιο μεγάλο απο το να το χτίσουν εξ' αρχής. To Πέραμα της Ύδρας αργοπεθαίνει σιγά σιγά παρατημένο πια στην στεριά του ταρσανά. Στέκει όμως αγέροχο στο ύψος του. Είναι οι τελευταίες του εικόνες ίσως πριν καταστραφεί τελείως, και καταρρεύσει».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Αθεραπευτα ρομαντικος Αθεραπευτα ερωτευμενος με το λατρεμενο νησι!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑθεραπευτα πομαντικος Αθεραπευτα ερωτευμενος με το λατρεμενο νησι της ΥΔΡΑΣ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΤΩΝΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Αθεραπευτα ρομαντικος Αθεραπευτα ερωτευμενος με το λατρεμενο νησι!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή