«Ένα κομμάτι βράχος καταμεσής στην θάλασσα, η Ύδρα του πολιτισμού, της ιστορίας, των θρύλων και των μυστηρίων...»

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

Ήθη και έθιμα της Ύδρας- το «ξάρτυσμα» της Καθαρής Δευτέρας


Ξημερώματα της Καθαρής Δευτέρας, οι νοικοκυρές έβραζαν νερό σε ένα μεγάλο καζάνι και με αυτό έπλενα όλα τα σκεύη της κουζίνας που είχαν χρησιμοποιηθεί στις απόκριες.

Αυτό το καθάρισμα των οικιακών σκευών λεγόταν «ξάρτυσμα». Επιπλέον καθάριζαν όλα τα ντουλάπια, τις κασέλες και τις ντουλάπες του σπιτιού.
Το πανί που χρησιμοποιούσαν για το καθάρισμα, το κρεμούσαν σε δέντρο που δεν κρατούσε καρπό. Με αυτό τον τρόπο πίστευαν πως το δέντρο θα μπορούσε να καρπίσει.
Ακόμη τις τρείς πρώτες μέρες –από την Καθαρή Δευτέρα έως την Τετάρτη- ακολουθούσαν αυστηρή νηστεία και έτρωγαν μετά την Θεία Λειτουργία της Προηγιασμένης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου