Προς
τον κ. Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

Σύμφωνα
με τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Ύδρας, οι επικρατούσες συνθήκες για
τους δασκάλους και τους καθηγητές στο νησί περιγράφονται ως εξής:
Καταρχήν,
το κόστος των μετακινήσεων, από και προς την Ύδρα, των εκπαιδευτικών, οι οποίοι
για ποικίλους οικονομικούς και οικογενειακούς λόγους δεν διαμένουν μόνιμα στο
νησί, με την έννοια ότι πηγαινοέρχονται τακτικά, είναι εξαιρετικά υψηλό σε
σχέση με τον μισθό που λαμβάνουν. Και αυτό γιατί στην Ύδρα δεν υπάρχει
συμβατικό πλοίο με εισιτήρια πιο οικονομικά για το επιβατικό κοινό, με
αποτέλεσμα οι κάτοικοι και οι εκπαιδευτικοί ν’ αναγκάζονται να ταξιδεύουν με τα
ταχύπλοα ή τα ιπτάμενα δελφίνια, όπου τα εισιτήρια έχουν σχεδόν διπλάσιες
τιμές. Ιδιαίτερα δε το χειμώνα, το νησί καθίσταται δυσπρόσιτο, καθώς τα
ιπτάμενα δελφίνια, όταν έχει μποφόρ, δεν αναχωρούν, με αποτέλεσμα να μην
υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης.
Επιπλέον,
η σύνδεση του νησιού με την στεριά πραγματοποιείται με θαλάσσια ταξί, το κόστος
των οποίων είναι ιδιαιτέρως ακριβό, ενώ λόγω της θέσης του νησιού, συχνά, τα
ακραία καιρικά φαινόμενα δεν επιτρέπουν ούτε αυτή τη σύνδεση.
Επίσης,
υψηλό είναι και το κόστος διαμονής στο νησί (ενοίκιο, διατροφή κ.λ.π.), και
αυτό γιατί, ολόκληρο το νησί έχει κηρυχθεί διατηρητέος παραδοσιακός οικισμός
και απαγορεύεται η μετακίνηση με αυτοκίνητα ή άλλα τροχοφόρα. Ως εκ τούτου,
στην Ύδρα η προμήθεια σε τρόφιμα γίνεται αποκλειστικά από τα τοπικά καταστήματα
και μάλιστα, όταν οι ποσότητες είναι μεγάλες, η μεταφορά γίνεται με
γαϊδουράκια, πράγμα το οποίο αυξάνει κατά πολύ το κόστος. Επιπλέον, για τον
ίδιο το λόγο, οι διαθέσιμες προς ενοικίαση κατοικίες είναι λίγες και ακριβές
και δεν έχουν θέρμανση. Τέλος, η Ύδρα παίρνει
νερό μευδροφόρες όλο τον χρόνο.
Για
όλους τους παραπάνω λόγους, η Ύδρα έχει ιδιαιτερότητες σε σχέση με τα άλλα
νησιά του Αργοσαρωνικού. Το εκπαιδευτικό προσωπικό και κατά κύριο λόγο οι
αναπληρωτές, χωρίς μόνιμη σχέση εργασίας, λαμβάνοντας υπόψιν τις συνθήκες, το
κόστος διαμονής και μετακίνησης και σε συνάρτηση με το μισθό που λαμβάνουν, δεν
αποδέχεται το διορισμό.
Ως
αποτέλεσμα, υπάρχει δυσκολία στην κάλυψη των κενών, το εκπαιδευτικό έτος ξεκινά
με πολλές ελλείψεις, με απώλειες διδακτικών ωρών και υπολειτουργία των
σχολείων. Ενδεικτικά το φετινό σχολικό έτος, τα σχολεία της Ύδρας στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λειτούργησαν τελικά με όλες τι ειδικότητες στις αρχές
Ιανουαρίου.
Η
μοριοδότηση των σχολείων αποτελεί ένα σημαντικό κίνητρο, ιδίως για τους νέους
εκπαιδευτικούς να παραμένουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, παραβλέποντας τις
δυσκολίες και το κόστος.
Παρά
τις συνθήκες που περιγράφηκαν προηγουμένως η Ύδρα δεν μοριοδοτείται ως
δυσπρόσιτη περιοχή, καθώς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί
λαμβάνουν 6 μόρια ανά σχολικό έτος και στη Δευτεροβάθμια λαμβάνουν 7 μόρια ανά
σχολικό έτος.
Επομένως,
επειδή η μοριοδότηση στην Ύδρα δεν είναι σε τέτοια επίπεδα που να ευνοεί την
παραμονή των εκπαιδευτικών στο νησί, θα πρέπει αυτή να επανεκτιμηθεί στα
πλαίσια της αναμόρφωσης των κριτηρίων μοριοδότησης των σχολικών μονάδων με βάση
τις επικρατούσες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες της
περιοχής, ώστε να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί, οι κάτοικοι και οι μαθητές που
φοιτούν στα σχολεία του νησιού.
Ερωτάται
ο κ. Υπουργός:
α)
Προτίθεται να προχωρήσει στην επανεκτίμηση και αναμόρφωση των κριτηρίων
μοριοδότησης των σχολικών μονάδων στην Ύδρα; Και
β)
Προτίθεται να προβεί στην μοριοδότηση των εκπαιδευτικών στην Ύδρα, ως
υπηρετούντων σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες;
Οι
ερωτώντες Βουλευτές
Σταματάκη
Ελένη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου