Από: hydra21.gr
1ο Σεμινάριο
με τον Asad Raza
Τίτλος Σεμιναρίου: WHAT DO EXHIBITIONS DO?
5-8 Σεπτεμβρίου 2019 (ΑΣΚΤ, Σταθμός Ύδρας)
Τίτλος Σεμιναρίου: WHAT DO EXHIBITIONS DO?
5-8 Σεπτεμβρίου 2019 (ΑΣΚΤ, Σταθμός Ύδρας)
Τα
σεμινάρια με θέμα «Ιστορίες Εκθέσεων
από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα» και
οι παράλληλες εκδηλώσεις που θα τα
πλαισιώσουν, θα περιλαμβάνουν παρουσιάσεις
που θα αφορούν τις περιοδικές εκθέσεις
τέχνης με ιδιαίτερη εστίαση στις
σύγχρονες θεωρητικές και ιστορικές
προσεγγίσεις. Θα δοθεί η δυνατότητα
στους προσκεκλημένους εισηγητές, που
ασχολούνται με το θέμα, να παρουσιάσουν
την έρευνα τους αλλά και σ’ ένα ευρύτερο
κοινό να ενημερωθεί και να συζητήσει
για τις εικαστικές εκθέσεις και την
ιστορία τους.
Τα
σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν στον
Σταθμό της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
στην Ύδρα (υπό την αιγίδα της ΑΣΚΤ και
σε συνεργασία με το σωματείο ΥΔΡΑ 21).
Οι
επίτιμοι προσκεκλημένοι θα οργανώσουν
ένα ολιγοήμερο σεμινάριο όπου θα
παρουσιάσουν και θα συζητήσουν την
πρακτική και την έρευνα τους με μια
μικρή ομάδα επιλεγμένων συμμετεχόντων.
Το
σεμινάρια θα επικεντρωθούν, αλλά δε θα
περιοριστούν, στις παρακάτω θεματικές:
- Ιστοριογραφία: κοινά ερωτήματα και παράμετροι στη μελέτη της ιστορίας των εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα – προέλευση και εξέλιξη των ερωτημάτων που υποκίνησαν το ενδιαφέρον της μελέτης της ιστορίας των εκθέσεων
- Αναθεώρηση καθιερωμένων ή και κανονιστικών απόψεων στη ιστορία της τέχνης μέσα από τη μελέτη της ιστορίας των εκθέσεων
- Η περίπτωση της Ελλάδας: ενδιαφέροντα και παραλήψεις, μελέτες και προοπτικές
- Πρωτότυπη έρευνα σχετικών αρχείων
- Προφορικές ιστορίες σχετικές με την επιμέλεια, οργάνωση και την εμπειρία επισκεπτών
- Εθνικά και διεθνή δίκτυα καλλιτεχνών και συνεργασιών για την οργάνωση εκθέσεων
- Συλλέκτες, πάτρωνες και ο ρόλος τους στην οργάνωση εκθέσεων
- Kριτική της τέχνης και ιστορία των εκθέσεων
- Κατάλογοι εκθέσεων (διαφορετικά είδη και η ιστορική τους εξέλιξη)
- Κατηγορίες εκθέσεων και η ιστορία τους (μονογραφικές, ομαδικές, αναδρομικές, εκθέσεις καλλιτεχνικών κινημάτων κ.α.)
- Κριτικές προσεγγίσεις στην «νέα τάση» της ιστορίας των εκθέσεων και της σχετικής βιβλιογραφίας της τελευταίας δεκαετίας
- Ο σημερινός ρόλος του επιμελητή εκθέσεων ως ερευνητή της ιστορίας των εκθέσεων (δημοσιεύσεις, επανεκθέσεις, αρχεία ιστορικών εκθέσεων κ.α.)
- Η έκθεση ως έρευνα και «ζωντανό» αρχείο
- Μεγάλες διεθνείς εκθέσεις
- Παραγνωρισμένα παραδείγματα ιστορικά σημαντικών εκθέσεων
- Προπαγάνδα και εθνικές αφηγήσεις μέσω των εκθέσεων
- Λογοκρισία
- Εκθέσεις Blockbuster και εμπορευματοποίηση
- Νέες μορφές διεπιστημονικών εκθέσεων (οι εκθέσεις ως εκπαιδευτικές εκδηλώσεις/public programmes, συνέδρια, συζητήσεις, παρουσιάσεις αρχείων, διαδικτυακές επιμέλειες κ.α.)
Το
πρώτο σεμινάριο στην Ύδρα θα πραγματοποιηθεί
υπό την επιμέλεια του Asad Raza με
τίτλο:
WHAT DO EXHIBITIONS DO?
Το
σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο νησί
της Ύδρας από την Πέμπτη, 5
Σεπτεμβρίου μέχρι και την Κυριακή,
8 Σεπτεμβρίου 2019. Θα επικεντρωθεί στο
θέμα WHAT DO EXHIBITIONSDO? με διάφορους
τρόπους όπως συζήτηση, διάβασμα, σωματικές
ασκήσεις και μαγειρική. Θα έχει τη μορφή
ενός τετραήμερου εργαστηρίου. Δεν θα
υπάρχει λίστα ανάγνωσης, όμως ο Asad Raza
θα επιλέξει μερικά αποφθέγματα με βάση
το θέμα του σεμιναρίου και θα τα συζητήσει
με τους συμμετέχοντες.
Την
Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2019, πριν από την
έναρξη των σεμιναρίων στην Ύδρα, θα
πραγματοποιηθεί μια δημόσια συζήτηση
και παρουσίαση της δουλειάς
του Asad Raza στην ΑΣΚΤ στην Αθήνα.
ASAD RAZA /
Σύντομο Βιογραφικό
Ο Asad Raza (γεν.
Buffalo, Η.Π.Α; κάτοικος Νέας Υόρκης και
Λειψίας), συνδυάζει στα έργα του εμπειρίες
ανθρώπων μαζί με αντικείμενα και διάφορα
άλλα όντα. Εξερευνά επίσης συχνά την
ιδέα του διαλόγου. Για την έκθεση
του Untitled (plot for dialogue) το
2017, εγκατέστησε ένα γήπεδο τένις σε μία
εκκλησία του 16ου αιώνα στο Μιλάνο.
Στην έκθεση Root sequence. Mother tongue στη
Whitney Biennial 2017, στο Rockbund Museum στη Σαγκάη,
και στο Grimaldi Forum στο Μονακό, παρουσίασε
ένα δάσος από 26 δέντρα μαζί με τους
ανθρώπους που τα συντηρούσαν και τα
προσωπικά τους αντικείμενα.
Το Schema for a school είναι μια
σειρά από πειραματικά «μαθήματα» τα
οποία πραγματοποιούνται μέσα σε εκθέσεις,
όπως στη Ljubljana Graphic Art Biennial το 2015, στο
Palais de Tokyo το 2016 και στο Prelude to the Shed στη
Νέα Υόρκη το 2018. Ο Raza παρουσίασε πρόσφατα
την ταινία του Minor History στο
Rotterdam International Film Festival (2019). Αυτή την εποχή
εκθέτει ένα καινούργιο έργο για το
34thKaldor Public Art Project στο Σίδνεϊ, με
τίτλο Absorption. Στα έργα του συχνά
δημιουργεί προσωπικούς, ιδιωτικούς
χώρους όπως το The Bedroom στη Lahore
Biennale (2018), όπου έφηβοι προσκαλούσαν τους
επισκέπτες σ’ έναν εφήμερο χώρο να
τραγουδήσουν και να παίξουν σκάκι. Για
το home show που οργανώθηκε στο
διαμέρισμα του στη Νέα Υόρκη το 2015, ο
Raza προσκάλεσε φίλους και καλλιτέχνες
να παρέμβουν στον χώρο του σπιτιού του,
όπου ο ίδιος ξεναγούσε για 5 εβδομάδες
τους επισκέπτες της έκθεσης. Ο Raza
έχει επίσης ασχοληθεί με τις εκθέσεις
ως χώρους κατοικίας, στην Villa Empain στις
Βρυξέλλες το 2016-7, όπου επιμελήθηκε τις
εκθέσεις Mondialité (με τον Hans Ulrich
Obrist), Décor (με την Dorothea von Hantelmann και
τον Tino Sehgal), Répétition και Seeing Zen.
Μαζί με τον Obrist, έχουν επιμεληθεί μια
σειρά εκθέσεων αφιερωμένες στον Édouard
Glissant (Mondialité, Trembling Thinking στο
Americas Society στη Νέα Υόρκη
και Where the Oceans Meet στο MDC
Museum of Art and Design στο Μιάμι). Ο Raza συνεργάζεται
και «σκηνοθετεί» ομαδικές εκθέσεις
όπως οι: A stroll through a fun palace στη
Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας
το 2014 και Solaris Chronicles για το
LUMA Arles. Είναι επίσης δραματουργός
μιας σειράς εκθέσεων του πρωτοποριακού
καλλιτέχνη Philippe Parreno. Την περίοδο
2009-2015, ήταν παραγωγός στις εκθέσεις του
Tino Sehgal, που έλαβαν μέρος στα μουσεία
Guggenheim Museum (2010) και Tate Modern (2012). Το 2014
πραγματοποίησε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο
να παρουσιάσει το έργο του
Sehgal This progress στην Ελλάδα, στη
Ρωμαϊκή Αγορά της Αθήνας. Από το 2003
μέχρι το 2007, ήταν ενεργός πολιτικός
ακτιβιστής στη Νέα Υόρκη. Έχει καταγωγή
από το Πακιστάν και σπούδασε λογοτεχνία
και σκηνοθεσία στο Johns Hopkins και στο New
York University, όπου βοήθησε στην οργάνωση
μιας απεργίας το 2005. Έχει συνεργαστεί
με τον Hans Ulrich Obrist για το
βιβλίο Ways of Curating (2014). Κείμενα
του έχουν δημοσιευθεί στα
έντυπα: Jan Mot Newspaper, Kaleidoscope, modern matter, n+1, NERO, The New Yorker, The New York Times, Spike και Tennis magazine.
Το βιβλίο
του Mondialité: Orthe Archipelagos of Édouard Glissant δημοσιεύθηκε
από τις εκδόσεις Skira το 2018.
Οι
εκδηλώσεις θα βιντεοσκοπηθούν με την
άδεια των ομιλητών και θα δημοσιευθούν
σε σχετική ιστοσελίδα.
Στις
προθέσεις των διοργανωτών είναι, μετά
την λήξη του κύκλου των σεμιναρίων για
την περίοδο 2019-2021, η οργάνωση ενός διεθνούς
συνεδρίου με θέμα την ιστορία των
εκθέσεων καθώς και η έκδοση σχετικού
υλικού που θα προκύψει από τις εκδηλώσεις.
Τίτλος
Εκδηλώσεων και Σεμιναρίων:
Ιστορίες
Εκθέσεων από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα
Exhibition
Histories from the 17th century to the present
1ο Σεμινάριο WHAT
DO EXHIBITIONS DO? με τον Asad Raza
Διάρκεια
Πρώτου Σεμιναρίου:
Πέμπτη,
5 Σεπτεμβρίου 2019 – Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου
2019
Άφιξη
στην Ύδρα: Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2019,
απόγευμα
Ολοκλήρωση
Σεμιναρίου: Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2019,
απόγευμα
Χώρος
Διεξαγωγής Σεμιναρίου: Ύδρα,
Σταθμός ΑΣΚΤ
Οργανωτική
Επιτροπή:
Δρ.
Ειρήνη Μαρινάκη (Ιστορικός της Τέχνης,
PhD The London Consortium)
Δρ.
Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής (Ιστορικός
της Τέχνης, Επιμελητής Μουσείου
Μπενάκη-Συλλογή Ε. Φινόπουλου)
Δρ. Εύα Φωτιάδη (Ιστορικός
της Τέχνης, PhD University of Amsterdam/St Joost Academy of
Fine and Applied Arts, The Netherlands)
Επιστημονικοί
Σύμβουλοι ΑΣΚΤ:
Νίκος
Δασκαλοθανάσης, Καθηγητής Ιστορίας
της Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης
(Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης,
ΑΣΚΤ)
Ζάφος
Ξαγοράρης (Καθηγητής, Τμήμα
Εικαστικών Τεχνών, ΑΣΚΤ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου