Στο σχέδιο για εφαρμογή της αρχής «πληρώνω όσο
πετάω», αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης
μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο όπου παρουσίασε και εγκρίθηκε το Εθνικό Σχέδιο
Διαχείρισης Αποβλήτων.
Ο υπουργός εξήγησε ότι θα ζυγίζονται τα
απορρίμματα προκειμένου οι πολίτες να ενθαρρύνονται να κάνουν οικονομική
διαχείριση ή θα αποθαρρύνονται να λειτουργούν χωρίς όριο.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά τους δήμους καθώς
σχετίζεται με τα αυξημένα δημοτικά τέλη που επιβάλλουν στους δημότες.
Ειδικότερα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και
Ενέργειας παρουσίασε επίσης το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
2020-2030, που αποτελεί υποχρέωση των κρατών μελών της Ε.Ε.. Αφορά περίοδο δέκα
ετών, θα αξιολογείται κάθε πέντε χρόνια και, εφόσον απαιτείται, θα
αναθεωρείται. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κινεί τη διαδικασία
έγκρισης του νέου ΕΣΔΑ νωρίτερα, διότι οι επιδόσεις της χώρας στη διαχείριση
των απορριμμάτων είναι τέτοιες, που την έφεραν στη 2η χειρότερη επίδοση των
δεικτών ανακύκλωσης και ταφής (20% ανακύκλωση – 80% ταφή, έναντι 77,5% – 22,5%
αντίστοιχα που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος).
Το ΕΣΔΑ 2020-2030 παρουσιάστηκε στο Υπουργικό
Συμβούλιο τον Ιούνιο και στη συνέχεια, υπήρξε ευρύτατη διαβούλευση με τους
συλλογικούς φορείς της οικονομίας και τους μελετητές. Τα βασικά σημεία του νέου
Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων περιλαμβάνουν, εμπροσθοβαρή στόχο
μείωσης της υγειονομικής ταφής των Αστικών Στερεών Αποβλήτων, σε ποσοστό
μικρότερο του 10% το 2030, φέρνοντας τον συγκεκριμένο στόχο πέντε χρόνια
νωρίτερα από τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις (10% το 2035). Πρόβλεψη στόχων
ανακύκλωσης, (55% έως το 2025), που θα επιτευχθούν με την καθολική ξεχωριστή
συλλογή βιοαποβλήτων στο τέλος του 2022 και με την ανάπτυξη δικτύου συλλογής
ανακυκλώσιμων υλικών.
Διαβάστε περισσότερα εδώ: www.aftodioikisi.gr/ipourgeia/erchetai-telos-aporrimmaton-tha-epivlithei-sta-dimotika-teli

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου