«Ένα κομμάτι βράχος καταμεσής στην θάλασσα, η Ύδρα του πολιτισμού, της ιστορίας, των θρύλων και των μυστηρίων...»

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023

Δημήτρης Τζάκας: "Η Ύδρα δε μπορεί να περιμένει, καθώς οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει στο άμεσο μέλλον είναι μεγάλες. Ο πολίτης απαιτεί λύσεις, ανεξαρτήτως των συνθηκών. Καταλαβαίνει και συγχωρεί όμως, τις περιπτώσεις όπου η λύση δεν έρχεται άμεσα και κάνει την πρέπουσα υπομονή. Ένα πράγμα δεν συγχωρεί όμως, την αδράνεια"

 

Λίγα λόγια για το Δήμο Ύδρας

Πώς διοικείται ένας Δήμος; Σίγουρα, ένας Δήμος δεν λειτουργεί σαν ιδιώτης και αυτό πρέπει να είναι η αφετηρία οποιασδήποτε κριτικής, κυρίως απ’ τον πολίτη. Η λειτουργία του Δήμου καθορίζεται αυστηρά από το Σύνταγμα και το Νόμο. Κοινώς, οποιαδήποτε δυνατότητα παρέμβασης του Δήμου, πρέπει αφενός να προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία και αφετέρου να βρίσκεται εντός του πλαισίου αρμοδιότητάς του. Από τη μία πλευρά, ο Δήμος έχει αρμοδιότητα για μια μεγάλη σειρά θεμάτων που ξεκινούν από την αρχή της ζωής μέχρι το τέλος της (Ληξιαρχείο), με την καθημερινότητα, με το οδικό δίκτυο, με το φωτισμό, με την καθαριότητα, με τη χωροταξία-πολεοδομία, με το περιβάλλον, με την ανάπτυξη κλπ. Από την άλλη όμως, ο Δήμος δε διαθέτει επαρκή μέσα, οικονομικά, υλικά και σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, για να ικανοποιήσει άμεσα οποιαδήποτε ανάγκη επηρεάζει τους τομείς στους οποίους έχει αρμοδιότητα. Το παράδοξο αυτό, δηλαδή ο Δήμος να είναι επιφορτισμένος με περισσότερες αρμοδιότητες από αυτές που μπορεί να διαχειριστεί με βάση τα οικονομικά και πραγματικά του δεδομένα, αποτελεί και το πιο δύσκολο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει η εκάστοτε Διοίκηση. Δεν αποτελεί δικαιολογία, αλλά ούτε και το μέτρο κατανόησης των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Διοίκηση του Δήμου και οι φορείς της από τον πολίτη. Ο πολίτης απαιτεί λύσεις, ανεξαρτήτως των συνθηκών. Καταλαβαίνει και συγχωρεί όμως, τις περιπτώσεις όπου η λύση δεν έρχεται άμεσα και κάνει την πρέπουσα υπομονή. Ένα πράγμα δεν συγχωρεί όμως, την αδράνεια…

 Η αδράνεια πολλές φορές είναι η αιτία της αποτυχίας για τη διοίκηση του οποιουδήποτε Δήμου. Ευτυχώς στο Δήμο μας, παρά την αποχώρηση-ανεξαρτητοποίηση πολλών εκλεγμένων αιρετών της παράταξης της πλειοψηφίας, και μεταξύ άλλων γνωστών προβλημάτων που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας 2019-2023, ο Δήμαρχος δεν αδράνησε αλλά συνέχισε να διοικεί τον τόπο με την ίδια πίστη και την ίδια αφοσίωση και μεθοδικότητα όπως και πριν, από κοινού με τους εναπομείναντες Συμβούλους της παράταξης του και Συμβούλους που προσχώρησαν στην πολιτική του Δημάρχου.

Η Ύδρα δε μπορεί να περιμένει, καθώς οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει στο άμεσο μέλλον είναι μεγάλες. Ο Δήμος οφείλει να είναι έτοιμος και να έχει ξεκάθαρο πολιτικό στόχο, που δεν είναι άλλος από τη θωράκιση της τοπικής κοινωνίας, της οικονομίας και του φυσικού και αρχιτεκτονικού της κάλλους από την απειλή του υπερτουρισμού. Πώς θα γίνει αυτό;

1.    Τα μεγάλα Δημόσια έργα που είναι σε φάση υλοποίησης, όπως η αλλαγή του δικτύου ύδρευσης με την αντικατάσταση των αμυαντοσωλήνων, θα πρέπει να συνεχίζονται τουλάχιστον μέχρι τις αρχές Ιουλίου και να παύονται μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου έκαστου έτους. Η σχεδόν πεντάμηνη παύση των εργασιών, με τα γνωστά αποτελέσματα, δεν πρέπει να επηρεάζει τον πρωταρχικό μας στόχο: την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών.

2.    Άμεση λειτουργία και εφαρμογή Κανονισμών σε τομείς όπως αυτός της Αποχέτευσης.  Οι υπηρεσίες που προσφέρει ο Δήμος στους πολίτες πρέπει να διέπονται από της αρχές της διαφάνειας και της χρηστής διοίκησης. Ο Δήμος μας έχει εκδόσει Κανονισμούς για την καθαριότητα και για τις τεχνικές προδιαγραφές των παλετοφόρων και καροτσιών. Οι Κανονισμοί αυτοί πρέπει να εφαρμόζονται και για να εφαρμόζονται πρέπει οι συνέπειες που προβλέπουν για τις παραβάσεις να βεβαιώνονται με την επιβολή προστίμων χωρίς καμία διάκριση.

3.    Σταθερή συνεργασία και ανάπτυξη Δικτύου Συνεργασίας με όμορους Δήμους και εξωτερικούς συνεργάτες. Οι ιδιαιτερότητες στις μεταφορές, ο μεγάλος όγκος φερτών οικοδομικών υλικών, η ελλιπής στελέχωση του Δήμου μας σε πολλούς τομείς και το ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό καθεστώς, πρωτίστως όμως η απουσία τεχνικής υπηρεσίας σε ένα Δήμο που προστατεύεται αυστηρά από τον αρχαιολογικό νόμο -και όχι μόνο- είναι τεράστιο πρόβλημα, καθιστούν αναγκαία την ανάληψη πρωτοβουλιών συνεργασίας με γειτονικούς μας Δήμους σε τομείς όπως οι μεταφορές δια ξηράς και παράλληλα η ανάθεση παροχής υπηρεσιών σε εξωτερικούς ιδιώτες συνεργάτες σε όλους τους τομείς οι οποίοι χρειάζονταν ενίσχυση για την πλήρη διοικητική υποστήριξη του Δήμου, συγκεκριμένα σε πολιτικούς μηχανικούς, αρχιτέκτονες, τεχνικούς ασφαλείας, λογιστές, δικηγόρους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ.

4.    Οργάνωση των Υπηρεσιών µέσω της «µοντελοποίησης» διαδικασιών, καθώς και της κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού. Είναι απαραίτητη η εκπόνηση νέου σύγχρονου οργανογράμματος στο Δήμο μας και σε όλες τις υπηρεσίες του ενώ παράλληλα απαιτείται η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων και της οργάνωσης του Δήμου μέσω της επιμόρφωσης του προσωπικού  στην εφαρμογή των νέων μοντέλων λειτουργίας.

5.    Μετάβαση στην Ψηφιακή εποχή. Απλούστευση των διαδικασιών επικοινωνίας του πολίτη με το Δήμο και διαδραστικότητα στις αιτήσεις και τις πληρωμές. Με την ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη του Δήμου της ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων, όπου οι πληρωμές και οι πάσης φύσεως αιτήσεις προς το Δήμο θα γίνονται ηλεκτρονικά, εξοικονομείται χρόνος, βελτιώνεται η επικοινωνία, εξυπηρετείται η αρχή της διαφάνειας και απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να απασχοληθεί σε άλλους τομείς. 

Συνδημότισσες και Συνδημότες, με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή, προεκλογικά, έστω και την ύστατη στιγμή, θα υπάρξει αληθινός διάλογος, ζωντανός και όχι copy-paste κείμενα ευχών και στείρας κριτικής, ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΘΕΣΜΙΚΟΣ ΜΕ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, όχι ευχολόγια και συναγωνισμός για το πόσο αγαπάει κανείς την Ύδρα, ώστε να μη χαθεί αυτή η ευκαιρία να ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ για όσα θέματα έχουν προκύψει, θα συνεχίσω να απευθύνομαι σε σας μέσω του φιλόξενου διαδικτυακού ιστότοπου«https://hydraspoliteia1.blogspot.com» για τις θέσεις και τις προτάσεις μου σχετικά με τους τομείς του Περιβάλλοντος, της Καθαριότητας, της Χωροταξίας και της Ψηφιακής Οργάνωσης του Δήμου μας.

Ευχαριστώ.

Δημήτρης Τζάκας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου